Джойс Кэрол Оутс3.7 `Дорогостоящая публика` продается дорого...Дорого придется заплатить за тело женщины, которая видит мир через призму модных бутиков. Дорогой ценой достанется дружба мужчины, что верит только в одно - честь не продается ДЕШЕВО. Дорого. Дорого все - духи, платья, чувства, мысли... Платите. Платите - и проклинайте! Потому что ВЫХОДА - НЕТ... Джойс Кэрол Оутс - женщина, сумевшая раз и навсегда переписать законы современной литературы и доказать, что женская рука может быть много жестче и сильнее руки мужской. Произведения Оутс неподвластны законам времени - по той простой причине, что не поддаются старению основные их темы - ЛЮБОВЬ и НЕНАВИСТЬ, обжигающе молодые, кипящие, в чем-то - юношески-максималистские, в чем-то - горько-праведные...
Джон Барт3.9 Джон Барт (р. 1930) - один из основоположников «школы чёрного юмора» - литературного направления, считающегося предтечей постмодернизма. Бартовские романы, сборники эссеистики признаны современной классикой. Настоящий том составили сборник «короткой прозы для Печати, магнитной Ленты и Живого Голоса» («Заблудившись в комнате смеха», 1968) и роман «Конец пути» (1958) - литературная основа одноименного фильма.
Фредерик Эксли4.5 This fictional memoir, the first of an autobiographical trilogy, traces a self professed failure’s nightmarish decent into the underside of American life and his resurrection to the wisdom that emerges from despair.
Meindert DeJong0.0 Siebren could hardly believe it - here he was walking with his grandfather all the way to Aunt Hinka's - in the dark too! Now he and Grandpa had reached the marsh. It was alive with ten hundred thousand fireflies darting in the night and frogs booming at them. But Grandpa said it was dangerous, too - they had to keep on the path - when SPLASH Grandpa fell in! Aunt Hinka came to the rescue in her little boat just in time! Oh, what a menacing and magical journey it was from Peppermint Street.
Уинтроп Джордан0.0 The Englishmen in Jamestown who greeted the first "twenty Negars" who arrived in 1619 had already acquired an attitude toward the Negro–from tradition, from religion, from earlier European contacts with Africans. And as the Englishman became the colonial, and then the revolutionary patriot, and finally the citizen of a new nation, seeking to find his identity in a new land, he created chattel slavery and was in turn confronted by it.
White Over Black is Winthrop D. Jordan's masterly study of that process, from the 16th century through the early years of the Republic.