Well, no, actually, a lady tripping over Rashad at the store, making him drop a bag of chips, was what started it all. Because it didn’t matter what Rashad said next—that it was an accident, that he wasn’t stealing—the cop just kept pounding him. Over and over, pummeling him into the pavement. So then Rashad, an ROTC kid with mad art skills, was absent again…and again…stuck in a hospital room. Why? Because it looked like he was stealing. And he was a black kid in baggy clothes. So he must have been stealing.
And that’s how it started.
And that’s what Quinn, a white kid, saw. He saw his best friend’s older brother beating the daylights out of a classmate. At first Quinn doesn’t tell a soul…He’s not even sure he understands it. And does it matter? The whole thing was caught on camera, anyway. But when the school—and nation—start to divide on what happens, blame spreads like wildfire fed by ugly words like “racism” and “police brutality.” Quinn realizes he’s got to understand it, because, bystander or not, he’s a part of history. He just has to figure out what side of history that will be.
Rashad and Quinn—one black, one white, both American—face the unspeakable truth that racism and prejudice didn’t die after the civil rights movement. There’s a future at stake, a future where no one else will have to be absent because of police brutality. They just have to risk everything to change the world.
Дженнифер Нивен4.2 Теодор Финч заворожен идеей смерти и постоянно придумывает все более изощренные способы ухода из жизни — но что-то снова и снова мешает ему претворить свои планы в реальность. Вайолет Марки живет будущим, считая дни до выпускного, когда она наконец-то сможет уехать из родного города, где все напоминает ей о смерти сестры. Когда Финч случайно встречает Вайолет на вершине школьной колокольни, именно он спасает ее от самоубийства и решает научить погруженную в боль и воспоминания девушку заново жить, надеяться и радоваться каждому новому дню. Но сможет ли он, спасая другого, спасти самого себя?
Райан Гродин4.1 1956 год. Победу во Второй мировой войне одержали страны «оси», и миром управляют правительства Третьего рейха и Императорской Японии. Ежегодно они устраивают соревнование: гонку на мотоциклах от Берлина до Токио. Победитель получает приглашение на бал, на котором неизменно присутствует Адольф Гитлер.
Именно возможность встретиться с фюрером и убить его интересует еврейку Яэль, бывшую узницу концлагеря, а ныне - участницу Сопротивления. Благодаря приобретенной в ходе фашистских экспериментов способности принимать облик любой девушки Яэль выдает себя за Адель Вольф - победительницу прошлогодней гонки. И лишь на старте оказалось, что в гонке решил принять участие и брат-близнец Адель Феликс Вольф, а одним из главных конкурентов стал Лука Леве, с которых Адель в прошлом явно что-то связывало. Задача Яэль усложнилась: важно не только победить в гонке, но и сохранить свою тайну.
Нил Шустерман4.3 Кейдену Босху — пятнадцать, он отличник, а еще замечательный художник. В последнее время он все чаще бродит по городу наедине со своими мыслями. Друзья и семья замечают, что он стал каким-то растерянным и задумчивым. Кейден много рисует, рисует что-то чересчур странное и непонятное. А еще ему кажется, что одноклассник хочет его убить...
В то же время Кейден путешествует на огромном корабле. Его миссия — добыть несметные сокровища в Бездне Челленджера.
Только вот в настоящем мире Бездна Челленджера — это бездна безумия, в которую Кейден с каждым днем погружается все глубже.
Эшли Хоуп Перес0.0 “This is East Texas, and there’s lines. Lines you cross, lines you don’t cross. That clear?”
New London, Texas. 1937. Naomi Vargas and Wash Fuller know about the lines in East Texas as well as anyone. They know the signs that mark them.
“No Negroes, Mexicans, or dogs.”
They know the people who enforce them.
“They all decided they’d ride out in their sheets and pay Blue a visit.”
But sometimes the attraction between two people is so powerful it breaks through even the most entrenched color lines. And the consequences can be explosive.
“More than grief, more than anger, there is a need. Someone to blame. Someone to make pay.”
Ashley Hope Pérez takes the facts of the 1937 New London school explosion—the worst school disaster in American history—as a backdrop for a riveting novel about segregation, love, family, and the forces that destroy people.